Mercedes-Benz

Nowy Mercedes Klasy E – co się zmieniło?

Autor: Szymon Bełza

Najbardziej popularna limuzyna z linii modelowej Mercedesa została odświeżona. Zmiany objęły zarówno stylizację samochodu, zmiany techniczne jak i wprowadzenie nowego systemu multimedialnego MBUX.

Stylizacja zewnętrzna

Nową Klasę E poznamy po przeprojektowanym przodzie samochodu, gdzie w zależności od linii stylizacyjnej mamy nowy wygląd zderzaków jak i osłony chłodnicy. Do wyboru mamy linie Avantgarde, AMG, oraz najbardziej elegancką Exclusive, wyróżniającą się gwiazdą na pokrywie silnika jak i dużymi, chromowanymi elementami w zderzaku. Sportowe odmiany E53 i E63 AMG otrzymały osłonę chłodnicy z pionowymi szczeblami. Zmianom poddano także reflektory przednie, które już w standardzie są wykonane w technologii LED a w opcji dostępne są także reflektory Multibeam. Z tyłu najbardziej widoczną zmianą są nowe światła o poziomym kształcie. W przypadku odmian Coupé  i Kombi zmieniono wkłady tylnych lamp.

Wnętrze

W środku odświeżoną Klasę E rozpoznamy po nowej kierownicy zarówno w stylizacji Avantgarde jak i AMG. Wyróżnia ją w pełni dotykowy sposób obsługi jak i fakt, że zastosowano w niej czujniki pojemnościowe, dzięki czemu pojazd ma ciągłą informację o sprawowaniu przez kierowcę kontroli nad samochodem podczas podróżowania z aktywnym tempomatem. Kolejną dużą zmianą jest zastosowanie nowego systemu multimedialnego MBUX, z dotykowym, centralnym wyświetlaczem oraz rozbudowaną obsługą głosową, wywoływaną kwestią „Hej Mercedes”. Dzięki tym zmianom za pomocą komend głosowych ustawimy cel do nawigacji, odsłonimy roletę okna dachowego, zmienimy temperaturę we wnętrzu czy włączymy masaż fotela.

Gama silnikowa

W odświeżonej Klasie E dostępne są dwa nowego silniki, jeden o pojemności dwóch litrów i mocy 272 KM wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM, drugi 6-cylindrowy o mocy 367 KM, również wspomagany silnikiem elektrycznym. Uzupełniono również gamę hybryd. Od teraz klienci mają do wyboru warianty zespołu hybrydowego z silnikiem Diesla lub benzynowym w odmianach z napędem tylnym lub wszystkich kół, zarówno w odmianie kombi jak i sedan.

Pozostałe nowości w E klasie po liftingu:

  • zastosowanie najnowszej generacji systemów wsparcia kierowcy, zapewniających bezpieczne podróżowanie samochodem.
  • nowe systemy ochrony przeciwkradzieżowej Urban Guard i Urban Guard Plus.
  • trzy nowe lakiery: srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave.
  • aktywny asystent martwego pola, od teraz ostrzegający wysiadających z pojazdu o nadjeżdżającym samochodzie lub rowerzyście.
  • aktywny asystent parkowania, który pomoże w zaparkowaniu samochodu już nie tylko w przestrzeni pomiędzy samochodami ale również w wyznaczonych miejscach w strefie parkowania.
  • program jazdy Race w odmianie E53, pozwalający uruchomić tryb Drift, czyniący pojazd tylnonapędowym.
  • funkcja rozszerzonej rzeczywistości, pokazująca na ekranie centralnym podgląd na sygnalizację świetlną lub wskazówki z nawigacji umieszczone na obrazie z przedniej kamery pojazdu.